چکیده
امروزه با گسترش سیستم های پایگاهی و حجم بالای داده های ذخیره شده در این سیستم ها، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده های ذخیره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد.
با استفاده از پرسش های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش گیری معمولی، می توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه گیری در مورد داده ها و روابط منطقی میان آن ها بپردازند اما وقتی که حجم داده ها بالا باشد، کاربران هر چقدر حرفه ای و با تجربه باشند نمی توانند الگوهای مفید را در میان حجم انبوه داده ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم باشند، هزینه عملیات از نظر نیروی انسانی و مالی بسیار بالا است.
بنابراین می شود گفت که در حال حاضر یک تغییر الگو از مدل سازی و تحلیل های کلاسیک برپایه اصول اولیه به مدل های در حال پیشرفت و تحلیل های مربوط بطور مستقیم از داده ها وجود دارد.
داده کاوی یکی از مهمترین این روشها است که به وسیله آن الگوهای مفید در داده ها با حداقل دخالت کاربران شناخته می شوند و اطلاعاتی را در اختیار کاربران و تحلیل گران قرار می دهند تا براساس آنها تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانها اتخاذ شوند.
در داده کاوی از بخشی از به نام تحلیل اکتشافی داده ها استفاده می شود که در آن بر کشف اطلاعات نهفته و ناشناخته از درون حجم انبوه داده ها تأکید می شود بنابراین می توان گفت در داده کاوی تئوریهای پایگاه داده ها، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علم آمار را در هم می آمیزند تا زمینه کاربردی فراهم شود.
باید توجه داشت که اصطلاح داده کاوی زمانی به کار برده می شود که با حجم بزرگی از داده ها در حد گیگابایت یا ترابایت، مواجه باشیم که از این نظر یکی از بزرگترین بازارهای هدف، انبار جامع داده ها، مراکز داده و سیستم های پشتیبانی تصمیم برای بدست آوردن تخصص هایی در صنایعی مثل شبکه های توزیع مویرگی، تولید، مخابرات، بیمه و … می باشد.
مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوری هایی گفته می شود که در شرکت ها و سازمان ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمت به مشتریان به کار می رود.
سازمان ها با استفاده از CRM می توانند چرخه فروش را کوتاهتر و وفاداری مشتری به ایجاد روابط نزدیکتر و درآمد را افزایش دهند. سیستم مدیریت روابط با مشتری می تواند کمک کند تا مشتریان موجود حفظ شوند و مشتریان جدیدی جذب شوند. سازمان ها برخی روش هایی را شامل مدیریت ارتباط با مشتری، تحلیل ارزش مشتری، استراتژی سازمانی و ساز و کارهای خدماتی که کارایی ارتباطات مشتری را بهبود می دهد بکار می برند. مدیریت ارتباط با مشتری استراتژی ای برای کسب مشتریان جدید و نگهداشتن آنها است. مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی شامل تمام فعالیتهای مرتبط با مشتریان بی واسطه همچون شرکتها می باشد.
ارتباط بین این دو (داده کاوی و مدریت ارتباط با مشتری) خیلی مهم و اساسی می باشد زیرا شر کت ها با داده کاوی خواسته های مشتریان خود را می شناسند و بر اساس با آن به مشتریان خود سرویس می دهند در این مقاله در بخش اول با مقدمه ای از داده کاوی و تاریخچه ای در این مورد را برسی می کنیم و در بخش بعد با داده کاوی اشنا می شویم بعد با وب کاوی که اساس بسیاری از شرکت ها برای استخراج داده های خام از پرتال های خود هستند اشنا می شویم در بخش چهارم با مدریت ارتباط با مشتری اشنا می شویم و در فصل آخر ارتباط بین این دو را برسی می کنیم.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: مقدمه
مقدمه
تاریخچه
فصل دوم: داده کاوی
تعریف داده کاوی
تعریف جامع
مراکز داده چیست
برخی از کاربردهای داده کاوی در محیط واقعی
چرخه تعالی داده کاوی
فرآیند داده کاوی
مدل ها، پروفایل سازی و پیش بینی
پروفایل سازی
متدلوژی
دیگر نظریه ها
وظایف داده کاوی
آماده سازی داده ها
فصل سوم: وب کاوی
وب کاوی
روش های وب کاوی
فصل چهارم: مدیریت ارتباط با مشتری
تاریخچه
مشتری کیست
مدیریت ارتباط با مشتری
نقش مدیران ارشد در ارتباط با مشتریان
مزایای بکارگیری سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری
چارچوب گارتنر
اندازه گیری رضایت مشتری
تفاوت CRM و CSM
فصل پنجم: ارتباط بین داده کاوی و مدیریت ارتباط با مشتری
ارتباط بین داده کاوی و مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
سطح پایان نامه: کاردانی
تعداد صفحات: 90
نوع فایل: PDF
توجه: برای دریافت فایل ورد این پایان نامه لطفاً با شماره ۰۹۱۴۷۵۰۳۳۱۷ تماس بگیرید.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند