بخوبی واقفیم که انسان شدن بر با سواد شدن تقدم دارد و بنا به نص صریح قرآن تزکیه و پالایش نفس از آلودگی ها، از تعلیم سواد و علم آموزی مقدم است و در مسیر زندگی باید بدانیم و بفهمیم تا معتقد شویم و باید معتقد شویم تا عمل کنیم، که عمل مظهر اعتقاد است. معلم در واقع، عملاً به کل زندگی جامعه در حال و آینده، اشراف دارد به این معنا که معلم ها مخزن معرفت نیستند بلکه هدایت گرانی ماهر و متعهد می باشد که نوجوانان را به سمت صحیح تعلیم و تربیت سوق می دهند و تا دانش آموزان نخواهند و نتوانند یاد بگیرند هیچ کس نمی تواند چیزی را به ایشان یاد دهد بلکه ما بعنوان یک معلم می توانیم به قولی شعار «خواستن – توانستن است» را در آنها زنده نگه داریم و نتیجه تلاش و یادگیری آنان، به شکل پیدایش تغییر در رفتار یا افکار یا اعمال و تبحرهای دانش آموزان در کوتاه مدت و یا بلند مدت ظاهر می شود و این امر مستلزم ایجاد ارتباط انسانی و حسی در سایه تعلیم الهی و اهداف عالیه تربیتی اسلامی است که رمز موفقیت افراد در نظام آموزشی و پرورش نیز در تقویت کرامات انسانی و عزت نفس آنان است و یگانه ابزار در تعالیم اخلاقی و معنوی، محبت و ملاطفت و حب بین ذات است که به تعبیری تنها کلید ورود به دنیای پاک و معصوم نوجوانان است که تحت عنوان دانش آموز به منزله امانتی بزرگ از جانب مردم به ما سپرده می شوند.
فهرست مطالب
بیوگرافی
مقدمه
ارزیابی عمومی
تعریف، اهمیت و هدف آموزش و پرورش ابتدایی
تعریف آموزش و پرورش دوره ابتدایی
اهمیت آموزش ابتدایی
اهداف آموزش و پرورش ابتدایی
نکته های کلیدی برای موفقیت معلمان
عناوین تجربیات
تبیین تجارب
جلوگیری از بی نظمی کلاس
مدیریت رفتار با دانش آموز در کلاس درس
تجربیات اینجانب در تدریس کلاس انشاء
تجربیات نگارنده در بهبود یادگیری نشانه ها در فارسی اول ابتدایی
پرسش های معمولی و افزایش تمرکز دانش آموزان در کلاس هنگام تدریس معلم
ایجاد لذت یادگیری
الگوهای فعال تدریس – نقد و بررسی انواع روش تدریس ریاضی
تجربیات اینجانب در درس ریاضی
نتیجه گیری (نکات ویژه و کلیدی)
ارائه برنامه
منابع و مآخذ
تعداد صفحات: ۷۲
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند