نهاد آموزش و پرورش رسمی، یکی از نهادهای مدرن امروزی است که دولتها به شدت به آن احساس نیاز دارند و گویی بدون وجود این نهاد، خود را ناتمام می شمارند؛ حتی می توان گفت بدون وجود این نهاد، در انجام دادن وظایف خود ناتوان هستند. نهاد آموزش و پرورش، مسئولیت تعلیم و تربیت افراد جامعه را به عهده دارد و به همین سبب در جامعه امروزی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
از آنجایی که در فضای آموزشی قرن ۲۱ مقوله های سرعت، دقت، مهارت و اطلاعات و فناوری های نوین مطرح است و تجربه های موفق مرزی ندارد. تجزیه و تحلیل و شناخت تجربیات معلمان و مدیران دلسوز ضرورت و اهمیتی فزاینده دارد زیرا سبب پیشرفت دانش در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی شده و به آینده کمک فراوانی می کند. همچنین بازنگری در فرآیند تجربیات باعث می شود نقاط قوت و ضعف، تجارب آموزشی موفق و ناموفق و راه حل ها مشخص شده و از دوباره کاری و اتلاف وقت در فضای جدید جلوگیری شود. امروزه در این دنیای در حال تغییر و پیشرفت، مدارس نیاز به تغییر و دگرگونی دارند و این تغییر باید در مدیریت ایجاد شود چرا که واقعیات امروز جامعه را نمی توان با روشهای دیروز فهمید بلکه باید با تجدید نظر در روشها و برنامه های گذشته نظریه ها و روشهای نوینی را جایگزین کنیم.
فهرست مطالب
بیوگرافی نگارنده
۱- مقدمه
۲- ارزیابی عمومی
تعریف، اهمیت و هدف آموزش و پرورش ابتدایی
مقدمه
تعریف آموزش و پرورش دوره ابتدایی
اهمیت آموزش ابتدایی
اهداف آموزش و پرورش ابتدایی
۳- عناوین تجارب
۱- انضباط
۲- ایجاد انگیزه
۳- شناخت ویژگی دانش آموزان
۴- طراحی کلاس
۵- ریاضی
۶- املاء و انشاء
۷- یادگیری نشانه ها
نظم و انضباط در مدرسه
تعریف انضباط و بی انضباطی
آموزش انضباط
راههایی برای نظم بخشیدن به کودکان از نظر نگارنده
پیش گیری از بی انضباطی
تجربیات نگارنده در ایجاد نظم و انضباط در کلاس
علل بی انضباطی دانش آموزان
علل مربوط به دانش آموزان
علل مربوط به معلم
علل مربوط به کلاس درس
علل مربوط به خانواده
علل مربوط به روابط اجتماعی
عوامل روانی
تجربیات نگارنده در ایجاد جذابیت در کلاس
تجربیات نگارنده در ایجاد انگیزه در دانش آموزان
تجارب نگارنده در شناخت ویژگی های دانش آموزان
تجربیات نگارنده در طراحی کلاس
تجربیات نگارنده در درس املاء و مشکلات آن
تجربیات اینجانب در تدریس کلاس انشاء
چشم ها را باز کنیم
جمله سازی با کلمات غیر مرتبط
بازی با کلمات
دلم می خواهد
خواندن کتاب قصه
کتاب برای کلاس
خطوط ناقص و انشاء
کتاب در کلاس
روزنامه در کلاس
انشای دسته جمعی
تجربیات نگارنده در بهبود یادگیری نشانه ها در فارسی اول ابتدایی
راهکار اول: ایجاد انگیزه
راهکار دوم: تهیه دفتر خلاقیت
راهکار سوم: تهیه کاردستی
راهکار چهارم: تهیه متن توسط معلم
راهکار پنجم: تهیه شکل مناسب برای هر نشانه
راهکار ششم: تهیه جدول ترکیب صداها
راهکار هفتم: تهیه جدول نشانه های خوانده شده
راهکار هشتم: دفتر جمله سازی
تجربیات اینجانب در درس ریاضی
تلفیق ریاضی با سایر دروس
تلفیق ریاضی با هنر
تلفیق ریاضی با شهر
تلفیق ریاضی با قصه
تلفیق ریاضی با جغرافی
تلفیق ریاضی با علوم تجربی
تلفیق ریاضی با قرآن
تلفیق ریاضی با بخوانیم
تلفیق ریاضی با بازی
تلفیق ریاضی با هدیه های آسمان
تجربیات اینجانب در افزایش تأثیر تشویق دانش آموزان در کلاس درس
تجربیات نگارنده در جلوگیری از رکود آموزشی پس از تعطیلات
تجربیات نگارنده در نوشتن طرح درس
تجارب نگارنده در ارتباط با روش های پرورش قدرت خلاقیت در دانش آموزان
۴- نتیجه گیری
۵- پیشنهادات و راهکارهای مفید با تکیه بر تجربیات نگارنده
۶- منابع و مآخذ
تعداد صفحات: ۸۷
فرمت فایل: word
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند