آنچه که فکر روانشناسان را به خود معطوف داشته، این است که چرا تعداد زیادی از افراد با وجود داشتن هوش شناختی بالا در کارهای خود شکست میخورند و بر عکس تعداد زیادی از افراد با بهره هوشی پایین در تلاشهای خود موفق میشوند؟
اگر چه عوامل زیادی در پیشرفت تحصیلی مؤثرند، اما وقتی سخن از پیشرفت تحصیلی به میان میآید، اغلب توجه ها به متغییر هوش به عنوان عامل مؤثر در این پیشرفت معطوف میشود و به عوامل دیگر کمتر توجه می شود.
تحقیقات نشان داده است که کلید تعیین و پیش بینی موفقیت و کامیابی تنها هوش شناختی نیست. بسیاری از افراد با هوش شناختی بالا در زندگی حیرانند حال آنکه بسیاری با هوش شناختی پایین تر به موفقیت و کامیابی دست یافتهاند. شاید افراد باهوشی را بشناسیم که به علت بی لیاقتی اجتماعی یا فقدان انگیزه در زندگی اجتماعی چندان موفق نیستند و چه بسا افراد با هوش عمومی متوسط و با اتکا و اعتماد به توانایی هایشان به موقعیتهای اجتماعی و شغلی بالا و موفقیت های چشمگیری دست یافته باشند (بار-ان، 2000).
فهرست مطالب
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف کلی تحقیق
اهداف جزئی تحقیق
سوالات تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف مفهومی متغیرها
تعاریف عملیاتی متغیرها
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزارهای اندازه گیری و روش جمع آوری داده ها
پایایی و روایی پرسشنامه ها
روش اجرای جمع آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها
یافته ها و بحث
یافته های توصیفی
سوالات تحقیق
یافته های استنباطی
یافته های جانبی
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادهای مبتنی بر نتایج تحقیق
تعداد اسلاید: 87
توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.
دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه ها بسته شدند