پروژه رابطه هوش هیجانی با خلاقیت مدیران آموزشی

سپتامبر 5, 2015

مبحث هوش هیجانی یکی از موضوعات جدید در عرصه روان شناسی است که به تازگی به عرصه مدیریت نیز وارد شده است . درباره این موضوع مطالب ، مقالات ، تحقیقات و کتابهای زیادی در چند سال اخیر به چاپ رسیده است . در بیشتر این مطالعات ، بر این موضوع تاکید شده است که هوش هیجانی به عنوان عامل تعیین کننده موفقیت افراد در زندگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است . هوش هیجانی همان مدیریت بر هیجانات خود و دیگران است و اشخاصی که از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند ، در زمینه شناخت هیجانات خود و دیگران و کنترل این هیجانات در سطح بالایی قرار دارند . حال اگر این اشخاص ، مدیران آموزشی باشند ؛ می توانند با بهره گیری از این مزیت ، در جهت کسب اهداف سازمان و مدیریت هر چه بهتر آن نقش تعیین کننده ای را ایفا نمایند. وعلاوه بر ،آن چه در مدیریت اداری و صنعتی و آموزشی کشور جای بحث و تامل بسیار جدی و فوری دارد، مساله خلاقیت است. پایه و اساس مدیریت علمی در دنیای امروز مبتنی بر افزایش خلاقیت است. منظور از خلاقیت توانایی بهره برداری بهینه از حداقل امکانات است، که در آن مفاهیم بهره وری، صرفه جویی در زمان و انرژی، صرفه جویی در هزینه ها افزایش مطلوبیت و کارآمدی و نوآوری و آفرینندگی در همه ی ابعاد مادی و معنوی لحاظ شده است.

فهرست مطالب

کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
مبانی نظری تحقیق
هوش هیجانی
اهمیت هوش هیجانی
در حال حاضر هوش هیجانی چگونه اندازه ‌گیری می‌شود؟
خلاقیت
اهمیت خلاقیت
مبانی عملی
اهداف تحقیق
هدف کلی
اهداف اختصاصی
سوالات تحقیق
فرضیه‌ های تحقیق
فرض کلی
فرض های اختصاصی
متغییر های موجود در تحقیق
تعریف اصطلاحات
تعریف عملیاتی
تعریف نظری
روش تحقیق
جامعه و نمونه آماری
ابزار اندازه گیری
پرسشنامه‌ ویژگی ‌های شخصی نمونه‌ ها
پرسشنامه‌ هوش هیجانی سیبریا شرینگ
پرسشنامه‌ خلاقیت رندسیپ
شیوه جمع آوری داده ها
شیوه ی تجزیه و تحلیل داده ها
فرضیه های تحقیق
منابع
ضمایم
پرسشنامه سیبریا شرینگ
پاسخنامه هوش هیجانی

تعداد صفحات: ۲۶
فرمت فایل: word

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

همچنین برای دریافت پیشینه و ادبیات هوش هیجانی میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

پیشینه و ادبیات هوش هیجانی

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند