پروپوزال بررسی مطالعه روش های تدریس در کلاسهای درس چندپایه و ارایه الگوی مناسب

سپتامبر 6, 2015

تعلیم و تربیت مجموعه اعمالی است که براساس آن شرایط مساعد برای رشد و شکوفایی استعدادهای آدمی فراهم می گردد و روش های تعلیم و تربیت نیز براساس هر فرهنگ و اقوام مختلف متغیر است اما روش هایی وجود دارند که اسباب تعلیم و تربیت را خودتر به مقصد نهایی می رسانند(ملکی، ۱۳۸۲). یونسکو برای تحقق آموزش و پرورش جهان ۶ اصل زیر را مطرح کرده است:
۱) آموزش یا حق اساسی انسانی، و یک ارزش جهانی است و باید در طول زندگی در دسترس تک تک افراد قرار گیرد.
۲) آموزش و پرورش رسمی و غیر رسمی هر دو به عنوان وسیله پرورش خلاقیت، پیشرفت و انتشار دانش قرار گیرد.
۳) اهداف سه گانه برابری فرصت های آموزشی، تناسب محتوای آموزشی با نیازهای جامعه، ارتقای کیفیت آن مبنای اتخاذ تصمیمات، برنامه ریزی ها و اقدامات گردد.
۴) بازسازی و اصلاح آموزش و پرورش باید براساس درک اساسی از اقدامات موفقیت آمیز و بر مبنای زمینه ها و نیازهای محلی استوار باشد.
۵) علیرغم تفاوت نگرشها و روشهای توسعه آموزشی، ارزشهای پایه بین المللی و سازمان ملل متحد باید مورد توجه قرار گیرد.
۶) آموزش و پرورش مسئول مسئول کل جامعه است همه افراد علاقمند باید مد نظر باشند (ذبیحی به نثل از بهروش، ۱۳۸۶).
بنابر شعار یونسکو باید اذعان نمود که بر پایه آمارهای نظام آموزش و پرورش ایران حدود یک میلیون دانش آموز در کلاسهای درس چندپایه به تحصیل می پردازند. این مقدار از دانش آموزان را بیش از هزار و چهل معلم در حدود چهل و هشت هزار کلاس درس تربیت می کنند. دانش آموزان کلاسهای چندپایه را دانش آموزان روستایی یا دانش آموزان حومه شهرهای کوچک و دور افتاده تشکیل می دهند. آموزگاران کلاسهای چندپایه نیز بیشتر از مناطق روستایی برخاسته اند، آنان عمدتاً دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و در مواردی هم دارای دیپلم متوسطه هستند.

فهرست مطالب

مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
تعریف کلاس چندپایه
کلاسهای چندپایه
تاریخچه کلاسهای چندپایه
معنی و مفهوم کلاسهای چندپایه
پیشینه عملی پژوهش
تحقیقات انجام شده
اهداف تحقیق
هدف کلی
اهداف جزئی
سوالات و فرضیات تحقیق
سوالات اصلی تحقیق
سوالات فرعی تحقیق
تعریف واژه ها (تعاریف مفهومی و عملیاتی)
تعریف مفهومی
تعریف عملیاتی
روش تحقیق
جامعه و نمونه آماری
نحوه جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز
تبیین چگونگی کاربست یافته های پژوهش در آموزش و پرورش
منابع

تعداد صفحات: ۱۹
فرمت فایل: word

 

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت فوری ارائه میشود.

type type type type type type type type type

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شدند